پیش از آن که به سراغ توضیح در مورد تولید محتوا برویم ، لازم است اطلاعاتی درباره اینکه “محتوا چیست؟” در اختیار شما قرار دهیم . اولین چیزی که بعد از شنیدن نام محتوا در ذهن همه ی ما خطور می کند، متن یا نوشته است؛ اما هرچیزی که بتواند اطلاعاتی به ما برساند محتوا نام دارد. با این توصیف می توان گفت که هر نوع داده و اطلاعات متنی ، صوتی ، ویدیویی و تصویری ، محتوا نام دارد. در واقع محتوا پلی ارتباطی بین صاحبان کسب و کار و مصرف کننده است که، با افزایش دانش مشتری در مورد یک کالا یا خدمت، تلاش می کند، خرید آن خدمات و کالا را منطقی جلوه دهد.
در تعریف کلی، تولید محتوا یعنی خلق و ایجاد اطلاعات، با نشان دادن تصاویر یا ارئه ی توضیحات صوتی و متن، به منظورجلب رضایت مشتری.
در تولید محتوا، 4 رکن اساسی دخالت دارد که، عبارتند از: اطلاعات ، هدف ، ادبیات و شیوه انتقال محتوا. ایجاد محتوا برای سایت یک ضرورت است؛ زمانی که شما نتوانید محتوایی تولید کنید یا محتوای تولید شده مناسبی در وب سایت خود نداشته باشید، شکی وجود ندارد، که چیز چندانی نیز از این بازار بزرگ، یعنی مشتریان بالقوه ی موجود در اینترنت، نصیب تان نخواهد شد.
اطلاعات ارائه شده و موجود در محتوا باید، صادقانه و دقیق باشد. ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان، آن ها را به طرفداران پر و پا قرص شما تبدیل می کند و ایجاد چنین وضعیتی بر اعتبار شما نزد موتور جستجوی گوگل تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.
هدف وسیله را توجیه نمی کند، به طور کلّی، یک استراتژی محتوای موفق دو هدف را دنبال می کند: 1- ایجاد رضایت در مشتری و تشویق به خرید خدمات و کالا 2- معرفی وب سایت به موتورهای جستجو و کسب رتبه ای مناسب در یک کلمه ی کلیدی.
فراموش نکنید که هر چقدر هم وب سایت خوبی داشته باشید، اگر فروش نداشته باشید، یعنی هیچ چیزی عایدتان نشده است. اولین رکن در تهیه ی محتوا ، انسان محور بودن آن است. اگر محتوایی بنویسید که از نظر موتور جستجو بسیار مناسب باشد، ولی کاربر پسند نباشد، با افزایش نرخ پرش، پس از مدتی بسیار کوتاه، جایگاه خود را در نتایج جستجو از دست خواهید داد.
با وجود آنچه در بخش قبل گفته شد، نباید بهینه بودن مطالب برای موتور های جستجو را نادیده بگیرید. یک متن موفق متنی است که ئدر عین کاربر پسند بودن، از نظر موتور گوگل نیز مفید و دقیق بوده و به سادگی به صفحه ی اول گوگل بیاید.
منظور از ادبیات ، نحوه و فن بیان است. باید بازار هدف خود را شناسایی کرده و برای آن ها محتوا تولید کنید. برای مثال اگر برای جمعیتی با بازه ی سنی 15 تا 20 سال محتوا می نویسید، نباید فضایی خشک و رسمی در محتوای خود داشته باشید، فراموش نکنید، که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
برای مثال اگر برای جمعیتی با بازه ی سنی 15 تا 20 سال محتوا می نویسید، نباید فضایی خشک و رسمی در محتوای خود داشته باشید، فراموش نکنید، که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
شیوه ی انتقال محتوا تا حد بسیاری به پلتفرم مورد نظر بستگی دارد، برای مثال شبکه ی اجتماعی اینستاگرام ماهیتی بصری دارد و فیلم و ویدو در آن، حرف اول را می زنند. با این وجود در محیط هایی نظیر وب سایت ها، ترکیب محتواهای متنی، صوتی و تصویری ، می تواند گزینه ای ایده آل باشد.
بیشتر بحث تولید محتوا ، مرتبط به تولید محتوا برای وب سایت می باشد؛ در این نوع کسب و کار اگر وب سایت گمنام و دور از دید بازدیدکنندگان باشد، عملا میتوان گفت یک پروژه پوچ است!!! برای اینکه سایتی بتواند خود را به صفحه ی اول گوگل رسانده و در معرض دید مشتریان قرار بگیرد، باید به خوبی سئو شده باشد؛ سئو یک رکن اساسی در دیده شدن و کسب در آمد از طریق سایت است و محتوای با کیفیت اولین قطعه از پازل سئو است. تولید محتوای با کیفیت و سئو شده = دیده شدن کسب و کار شما = افزایش فروش محصولات و خدمات شما
پیش از هر چیزی بهتر است شما را روشن کنیم و اطلاعاتی دقیق در این باره به شما بدهیم. هزینه کردن برای محتوا، دقیقاً مانند راه رفتن روی لبه ی تیغ است. تصور کنید 1000 محصول دارید و میخواهید همه ی آن ها را در وب سایت خود وارد کنید، یک شرکت یا شخص مبلغی معادل 5 هزارتومان برای هر محصول و دیگری مبلغی معادل 10 هزار تومان را به شما اعلام می کند. ممکن است در ابتدا پیش خود بگویید:
مشخص است که، باید کار را به شخصی که قیمت کمتری داده است بسپاریم
ولی بهتر است، کمی دست نگه دارید. درست است که عاقلانه ترین کار سپردن پروژه به شخصی است که هزینه ی کمتری دریافت می کند، ولی به چه قیمت؟ به طور دقیق تر، سپردن کار به شخصی که هزینه ی کمتری دریافت می کند، فقط در حالتی عاقلانه تر است که، کیفیتی برابر یا بالا تر ارائه دهد.
هدف شما از تولید محتوا، پر کردن وب سایت، با تعداد زیادی مطلب پوچ و بی ارزش نیست، داشتن 100 محصول با محتوای با کیفیت و حضور در صفحه ی اول گوگل به مراتب سودآور تر از داشتن چند هزار محصول در سایت و حضور در نا کجا است.
هر محتوای متنی با کیفیت باید شامل موارد زیر باشد:
بسته به نوع موضوع و زمان صرف شده ، این نوع از محتوا را می توان با قیمت های مختلف و رده های کیفی متفاوت تهیه کرد. برای مثال اگر شما یک فروشگاه اینترنتی با یک محصول خاص داشته باشید، می توان وقت زیادی را صرف تولید متنی کرد، که در مدتی کوتاه به صفحه ی اول گوگل برسد و تا ابد نیز همان جا بماند. کاملاً عاقلانه است که برای چنین صفحه ای پرداخت بالایی انجام شود و به تبع آن، توقع حضور در صفحه ی اول گوگل را داشت. چنین اتفاقی بدون شک، منجر به فروش بسیار زیاد آن محصول شده و ارزش هزینه کردن را نیز دارد.
با وجود انچه گفته شد، تولید محتوای متنی با مقاصد ساده تر و اهداف کوچک تر تجاری، با هزینه های بسیار پایین امکان پذیر است. برای مثال تولید محتوای ویرایش شده از روی متن های موجود رقبا، حداقل 20 و حداکثر 40 تومان به ازای هر کلمه هزینه دارد. ضمناً چنین محتواهایی به ازای هر 300 کلمه، یک عدد عکس با کیفیت به همراه دارند.
قیمت تولید فایل های صوتی عمدتاً بر اساس مدت زمان فایل مشخص می شود. کیفیت پادکست، ارائه ی متن از طرف مشتری یا نیاز به تولید آن، استفاده از اشخاص معروف یا صدا گیشه های حرفه ای و مواردی از این دست، تاثیر عمده بر قیمت این نوع محتوا را دارند.
محتواهای گرافیکی یا اینفورگرافی ها یکی از انواع کانتنت با درصد بازدهی بسیار زیاد هستند، تولید محتوا های گرافیکی با قیمت پایه ی 15 هزارتومان به ازای هر تصویر اختصاصی انجام می شوند. ضمناً ترجمه و ادیت اینفوگرافی های موجود به زبان انگلیسی، تنها با مبلغ 10 هزار تومان قابل انجام است.
جهت محاسبه ی قیمت محتوای مد نظرتان، کافی است با ما تماش گرفته یا فرم تماس با اورتگ را پرکنید. در این صورت، متخصصین ما در سریع ترین زمان ممکن به بررسی نیاز های شما پرداخته و قیمت و هزینه ی پروژه را به شما اعلام می کنند . ضمناً پروژه های طولانی مدت، شامل تخفیف های 10% تا 20% خواهند شد. شماره ی تماس مستقیم مدیریت آقای فرهاد غلامی نیز 09224842105 و 02136683719 می باشد.
چنانچه می خواهید یک محتوا نویس حرفه ای برای وب سایت خود استخدام کرده ، یا خودتان و یا یکی از کارمندان تا این کار انجام دهید، می توانید برای آموزش تولید محتوا نیز روی ما حساب کنید.
لازم است بدانید که، بهترین متد تولید محتوا ، استفاده از یک تولید کننده محتوا در داخل مجموعه است. البته فراموش نکنید که، این امر فقط برای شرکت های متوسط و بزرگ می تواند به صرفه باشد.
تولید محتوا یکی از مهمترین و اساسی ترین بخش ها، در پروسه ی بهینه سازی یک وب سایت و افزایش بازدید، از طریق بهبود رتبه ی گوگل است. چنانچه می خواهید، به صفحه ی اول گوگل بیایید؛ پیدا کردن یک تولید کننده محتوای خوب ، به همان اندازه اهمیت دارد، که پیدا کردن یک سئو کار با تجربه مهم است. توصیه ی ما به شما آن است که، هر دوی این اقدامات را به یک مجموعه بسپارید. فراموش نکنید که بیل گیتس می گوید:
محتوا پادشاه است .
به همین علت ما در شرکت خدمات تولید محتوا و سئو اورتگ معتقد هستیم؛ محتوا پادشاه سئو است و کیفیت بالا، تاج این پادشاه قدرتمند است. امیدواریم با تهیه ی مطلبی که تحت عنوان تولید محتوا خواندید، توانسته باشیم تا حد قابل قبولی، دانش شما را برای استخدام یک تولید کننده محتوا افزایش دهیم .